احنرام در نینجوتسو

حترامات

 

یكی از عوامل مهم تمدن هر ملتی به تربیت اجتماعی و میزان توجه مردم آن كشور به اصول صحیح معاشرت و رعایت حقوق دیگران ارتباط دارد.
شرایط زمان و مكان در چگونگی قواعد اخلاقی تاثیر دارند. هر كشوری دارای آداب ورسوم خاصی است كه زائیده شرایط زندگی مردم آن است ولی به طوركلی دربین همه ملت ها اصول كلی اخلاقی مشتركی وجود دارد كه باید آن را رعایت نمود.
درهرفرهنگی درمورد سنت واحترام تعاریف بسیاری آمده است و دراجرای آن ازشیوه های متعددی مورد استفاده قرار می گیرد. در فرهنگ آسیائی آمده است بزرگان پیران استادان و هنرمندان از جایگاه خاصی برخوردار هستند و باید دربرابر آنان نهایت تواضع را بجا آورد.
تواضع واحترام تكنیكی است برای ارتباط و ابراز علاقه نسبت به فرد مقابل (درهركجاكه احترام بگذاریداحترام خواهید دید.) دست دادن به یكدیگر- تعظیم كردن –با دستان علامتی رادرست كردن – جمله را زیرلب زمزمه كردن – زانوزدن – گردن را خم كردن – دو زانو نشستن – سررا به پایین انداختن – به صورت نگاه نكردن – اینگونه رفتار و حركات درهنرهای رزمی نین جوتسو مرسوم است و روزانه هنرجویان مربیان ، سنپای ها و( اوچی دی شی) های نینجا در دوجوهای تمرین این حركات را به دفعات انجام می دهند.
 Shi-kinhara-mitsu dai- ko-myo این عبارت را نمی توان بطوردقیق به فارسی ترجمه كردچون پراز احساسات و تركیبات عاطفی است. اما یك نوع برداشت ازاین عبارت به معنای . ( یك لحظه اثر متقابل بین مغز وروح می تواند راهی باشد برای روشن فكركردن ) (روشن فكركردن به معنای هماهنگی بین روح ومغز است كه باید آن را دردرون خودكشف كرد.)
هنگام ورود مربی به كلاس آموزشی هنرجویان پس از احترامات رسمی اولیه این جمله ها راتكرار كنند. قبل از تمرین O-NE-GAI- SHI-MAS-به معنای : لطفا مرایاری وهدایت كنید.

 

اکروبات

آکروبات رزمی هنرهای رزمی نین جوتسو جهت چند منظور از آن استفاده میشود. کسب قدرت بدنی و انعطاف عالی همراه با اعتماد بنفس برای هنرجویان نینجا مورد استفاده قرارمیگیرد.

آگروبات رزمی هنرهای رزمی نین جوتسو همراه با سلاح وبدون سلاح درتمامی شرایط باید مورد استفاده قراربگیرد - برای فرار برای حمله به حریف - برای زیبایی و کسب مهارت در تکنیکها مورد استفاده قرارمیگیرد. تکنیکهای آکروبات 30 درصد از تمرینات یک نینجا را در بر میگرد. این هنر آکروبات باید در هر رده وسنی تمرین شود که باعث گردد هنرجویان سبک همیشه آماده باشند. هنرجویان نین جوتسواز ارتفاع و در جاهای بسیار خطرناک حرکات آکروبات را استفاده میکنند که حریف هرگز انتظار آن را ندارد.  در تمامی کاتاهای نین جوتسو هنر آکروبات جایگزین شده است . قابل ذکر است برخی از مربیان نین جوتسو متاسفانه به دلیل ضعف خود ردآکروبات سعی میکنند هنرجویان کلاس خود را با این تکنیکها کمتر آشنا کنند.(( اگر شما هنرجو سبک نین جوتسو هستید  مربیان خود را مورد ارزیابی قراردهید . واز او بخواهید هنر های واقعی یک نینجا را د راختیار شما قراربدهد.این کار شما باعث میشود سنسی شما همیشه اطلاعات مناسب وآمادهگی لازم را داشته باشد.)) ( کانچو فرجی ) بنیانگذار وموسس بوجین کان دوجو نینجا درایران

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 3 اسفند 1392برچسب:, | 21:31 | نویسنده : کیارش نمیرانیان |